A journal written by orang kampung.. There is a place that you will never forget.... kampung


Monday, July 09, 2012

Sejarah - Dari perspektif Saudara Helmi Effendy



Jangan Cuba Putarbelitkan Sejarah Bangsa Melayu Wahai Cina Ultra-Kiasu!

by Helmi Effendy on Wednesday, June 6, 2012 at 2:11am ·
Oleh Helmi Effendy

Sangat-sangat menggelegak darah muda saya ketika sahabat saya Fakrullah Zulkifli yang mendedahkan saya dengan PENIPUAN CINA SI ULTRA KIASU mengenai sejarah nenek moyang kita yang tercinta, Hang Tuah. Ingat, cina ultra kiasu ini bukanlah semua rakan-rakan cina kita di Malaysia tetapi sebahagian daripada golongan yang mempunyai sikap ekteremis. 

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=326717774071977&set=a.170624956347927.42491.170507696359653&type=1

Link sudah saya sertakan di atas untuk kalian melihat dulu bagaimana RACIST nya mereka. Bagaimana cukup liciknya mereka cuba menipu kawan-kawan cina kita yang rata-rata agak kosong dalam ILMU SEJARAH. Jadi, sudah menjadi tugas saya untuk membantu mencelikkan mata mereka. Kita mulakan pengembaraan kita mengupas penipuan demi penipuan mereka yang cuba bermain dengan perasaan orang Melayu di link di atas. 

AMARAN: Artikel kali ini agak keras bunyinya kerana ianya sebagai cubaan balas untuk menggoyahkan dan melawan PENIPUAN CINA YANG BERFAHAMAN ULTRA KIASU. Sekiranya ada bahasa yang agak kasar di pandangan mata anda, harap dimaafkan. 

1. Kita dapat melihat bagaimana golongan ultra-kiasu ini cuba bermain dengan dakwaan yang tidak mempunyai bukti Kononnya bahawa kerajaan Malaysia telah menemui lokasi kubur Hang Tuah dan rakan-rakannya dan ujian DNA telah dibuat untuk mengenal pasti bangsa Hang Tuah dan rakan-rakan. Sekejap... ujian DNA menentukan asal usul bangsa? Benarkah dakwaan ini?

2. Hehehe... nampak tak betapa BANGSAT-nya mereka ini? Biar saya beritahu anda satu fakta. Sehingga hari ini, tidak ada satu pun ujian DNA yang dapat membuktikan seseorang itu berasal daripada bangsa mana. Pakar Molekular Antropologi sendiri memperakuinya. Mereka hanya mampu mendakwa bahawa kita mungkin boleh menjejak lokasi mana yang diduduki oleh nenek moyang anda, tetapi bukannya BANGSA anda.Tak percaya... jangan melenting ya semua? Ohh jangan melenting yang kepada mereka yang menyokong golongan BANGSAT ini... nah ambil ni:---- >  

http://backintyme.com/essays/item/44

                                                                                       ^_^

3. Dakwaan mereka yang seterusnya mendakwa sudah menjumpai lokasi kubur Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang Lekir dan Hang Lekiu dan Kerajaan Malaysia cuba melindungi lokasi kubur Hang Tuah dan rakan-rakan kerana tidak mahu kita mengetahui bahawa hero BANGSA MELAYU ini ialah orang CINA? Hehehehe... tahu tak sehingga hari para cendekiawan masih belum memastikan lokasi kubur Hang Tuah? Ada yang kata di Palembang, ada yang kata di tanjung Kiling. Bagaimana mereka boleh mendakwa yang makam Hang Tuah sudah ditemui? Bahkan sudah diperiksa DNA mayatnya ? 

4. Tapi...tapi... ada satu benda yang BANGSAT ini kantoi. Tentang lokasi kubur rakan-rakan Hang Tuah, iaitu Hang Jebat dan Hang Kasturi. Mereka mengatakan bahawa makam-makam ini cuba disembunyikan oleh kerajaan Malaysia untuk menutup sejarah bahawa mereka ini bukan Melayu.  Tapi... bagaimana dengan Makam Hang Kasturi dan Makam Hang Jebat? Mari saya sertakan gambar ya? 



Tak cukup lagi, nah di bawah ialah gambar Makam Hang Jebat. 



Begitu juga makam Hang Lekir dan Lekiu yang didakwa masih ada di Bintan, Kepulauan Riau. Sekarnag ini saya mahu bertanya, di manakah KESAHIHAN dakwaan BANGSAT ULTRA KIASU yang cuba bermain dengan sejarah ORANG MELAYU yang mengatakan bahawa makam Hang Tuah dan rakan-rakan cuba diselindungi oleh kerajaan Malaysia dan masih belum ditemui? Jangan tunjukkan KEBANGSATAN anda. 

5. Selepas cuba menipu, mereka dengan beraninya mencaci BANGSA MELAYU. Tak percaya? Saya petik di bawah:

"They were CHINESE (Islamic) from China!!! and why were they here in Malacca? Because they were on a mission to protect the UNGRATEFUL MALAYS from the potential attack of SIAM (Thailand)!!"

6. Sudahlah menumpang, ada dikatakan kita pula tak bersyukur? Apa kata kalian semua? 

7. Sekali lagi, soal Batu Bersurat Terengganu yang ditemui pada 1992 yang berusia 700 tahun menjadi mainan mereka. Batu Bersurat ini dikatakan dibina pada tahun 22 Februari 1303. Apa yang si kiasu cina ini cuba perkatakan ialah bahawa sebenarnya ada kerajaan lain di Malaysia sebelum Melaka dan kerajaan Malaysia takut untuk mendedahkannya kononnya Malaysia sebelum Melaka diperintsah oleh orang cina muslim. Dalam kotak fikiran mereka ialah bahawa sebelum Melaka, tiada kerajaan MELAYU di tanah Melayu.  

8. Hello BANGSAT, nak bagitahu anda. Tiada masalah apa-apa pun dengan Batu Bersurat Terrenganu mengenai kedatangan Islam di tanah Melayu. Batu Bersurat itu tak membuktikan apa-apa yang mengatakan kalian ialah bangsa asal di Tanah Melayu. Sebelum Melaka, kami ORANG MELAYU pernah membina ratusan kerajaan daripada Indochina hingga ke penghujung Pulau Papua. Nak saya senaraikan?

A. Kerajaan Champa (Indochina)
B. Kerajaan Funan (Indochina)
C. Kerajaan Sri Dharmaraja (Segenting Kra)
D. Empayar Srivijaya (Hampir Seluruh Asia Tenggara dan Sri Lanka)
E. Kerajaan Chih Tu di Kelantan 
F. Kerajaan Langkasuka di Utara Semenanjung Malaysia 

Nampak tak semua tu? Jangan sempitkan fikiran kamu dengan kenyataan bahawa kerajaan pertama orang Melayu di Malaysia ini ialah Melaka aje? Okey kawan-kawan yang membaca, mari saya bawa semua mengembara lagi, menghayati kehebatan sejarah bangsa di samping kita mengetahui PEMBOHONGAN PALING BANGSAT di dunia. 

9. Saya rasa kalau si BANGSAT KIASU yang menulis artikel PEMBOHONG di atas membaca surat Maharaja Empayar Melayu Sriwijaya kepada Khalifah Umar Abdul Aziz dan Khalifah Muawiyah mengenai keinginan mereka belajar ISLAM, pasti mereka tak akan bangkitkan isu Batu Bersurat Terengganu kan? Ehh, nak TAHU kandungan surat tu? Okey, saya bagi di bawah ni ya? 

Kitab Al-Hayawan, oleh Al- Jahiz:

… ini surat dari Raja Al Hind, yang didalam kandangnya ada beribu-ribu gajah dan istananya dibina dari emas dan perak yang berkilauan, yang dilayan oleh beribu anak perempuan Raja-raja, yang menguasasi dua Sungai yang mengairi tanah-tanah subur, kepada Muawwiyah…

Lagi? Bawah ialah surat daripada Maharaja Srivijaya untuk Khalifah Umar Abdul Aziz. Sumber daripada Al-Iqd al Farid oleh Ibnu Rabbih sekitar 860-940 Masih yang mengatakani bahawa sumbernya diperolehi daripada Nuaim Bin Hammad. Di bawah ialah isi kandungan surat itu:

Dari raja kepada Raja yang berketurunan dari seribu raja, yang kandangnya dipenuhi dengan beribu gajah dan kawasan taklukannya adalah dua sungai yang mengairi tanam-tanaman, wangi-wangian, pohon pala dan kapur wangi, yang wangiannya semerbak sehingga 12 batu jauhnya…kepada raja Arab, yang tidak menyekutukan tuhan dari tuhan yang satu. Beta telah menghantar hadiah, yang tidak seberapa sebagai tanda persahabatan dan beta harap agar anda menghantar seseorang yang dapat mengajarkan ajaran Islam serta menunjukkan undang-undangnya.

Nampak tak wahai Kiasu Bangsat? Tak hairanlah dengan penemuan Batu Bersurat di Terengganu mengenai kedatangan Islam! Maharaja hebat kami dah minta orang arab mengajar Islam kepada bangsa Melayu sejak sekian lama dahulu. 

10. Saya tertarik dengan cemuhan Ultra-Kiasu ini kepada Parameswara:

 ...the useless and ungrateful Parameswara (from INDONESIA) who landed in Malacca and claimed the land!

Siapa yang ungrateful  sekarang ini? Salahkah Parameswara mahu menuntut tanah yang pernah dimiliki oleh ayahandanya dahulu? Bukankah dahulu seluruh semenanjung di bawah pemerintahan Empayar Melayu Sriwijaya? Siapa sekarang ini yang tak bersyukur? 

11. Ada lagi KENYATAAN KELAKAR mereka:  

"Having first landed in Malacca doesn't mean Malays were the origins of Malaysia because during that time, the road was too long for them to see the other side of the coast!!! where the Chinese had landed far more earlier." 

Saya makin angin dengan mereka ini yang sewenang-wenangnya mendakwa bahawa mereka sampai dulu di Kelantan daripada orang Melayu kita. Wahai Melayu Kelantan, Melayu Terengganu dan Pahang, apa yang kalian tunggu lagi? Lihat ada bangsat cuba mencuri tanah kalian! 

Untuk pengetahuan kalian semua, terdapat banyak kerajaan yang lahir di sekitar Kelantan dan negeri-negeri pantai timur yang dibina oleh orang Melayu. Kerajaan Pan Pan, Kerajaan Patani, Kerajaan Chih Tu, dan kerajaan hebat kita, KERAJAAN LANGKASUKA. 

Dan yang paling mengecewakan, si KIASU ini hanya mengenali Melaka sebagai kerajaan orang Melayu, cuba mendabik dada dalam bidang SEJARAH. Bangsat bukan mereka ini? Orang Melayu dah banyak bina KERAJAAN mereka di semenanjung dan seluruh Asia Tenggara. 

Bacalah BUKU SULATUS SALATTINHIKAYAT HANG TUAH dan buku-buku SEJARAH LAIN DI MALAYSIA! 

P.S: Harap semua yang membaca artikel ini klik butang SHARE dan sebarkan pada semua rakan MELAYU, CINA DAN INDIA di Malaysia demi mempertahankan sejarah kita daripada DICURI oleh golongan ULTRA KIASU ini. 

No comments: