Google

Saturday, March 27, 2010

HSBB... cakap orng bisnes...

Depan PM.. semua ok... HSBB laju beb... murah tu... tp bila nak pasang... macam macam hal..
Dah tu... kawasan Rawang pun dak de dlm list sampai end of 2011... Apa cite?
Betul ke laju? ke macam streamyx gak... dulu streamyx laju.. sebab apa.. tak ramai pakai.. dah ramai pakai.. mula la macam-macam hal... sangkut memanjang.. slow lak tu... 10MBps ... alo PM.. jgn kena tipu dengan cakap TM... cuba buka mata sikit... tgk jepun, korea, dan negara serantau... 10MBps ialah teknologi 5 tahun dulu... dia org sekarang 64MBps... kita baru 10MBps dah canang bagus la.. siap leh tengok TV tu...
kalau pakai leased line 100MBps or 1GBps pun sangkut bila tgk movie atau youtube... inikan pula 10MBps...
pada orang malaysia... jgn la tertipu...

Pakatan Bebas... tahniah

Tahniah kerana berani mencabar dua pakatan lain (BN dan pakatan anwar) dan mengeluarkan anda semua dari lembah keburukan pada lembah kebaikan dan berani menegakkan kebenaran seperti mana dilaungkan oleh ustaz-ustaz (kononnya) dan org yang kononya menegakkan kebenaran di pakatan anwar tetapi akhirnya diri sendiri pengecut. Aku nak tunggu Dr Hassan dan beberapa orang lain untuk join korang... sebab dah terbukti PAS ke PKR ke... sama je.. sandiwara semasa.. takut pada DAP.
Orang dok canang yg Guang Eng tu ikut cara Khalifah Omar... dan beberapa orang DAP dok bagi ceramah pakai ayat al-quran... tp dah lama gak.. tak juga peluk ISLAM... surau dan masjid dikawasan dia org suram je.. tak de pembaharuan... Khalifah Omar, bila dengar dan baca (untuk diri sendiri), terus jumpa Rasul S.A.W dan peluk ISLAM. Yang dia org ni.. dah lama, siap boleh bacakan petikan ayat lagi pada orang ISLAM yang tak berakal.. tp tak juga peluk ISLAM... itu pun tok-tok guru dok seronok gila.. kononnya dah bawa pembaharuan...
Lepas tu, puak bebas dilabelkan sebagai dah buat benda haram kerana keluar dari pakatan dia org ni... betulke? bukankah iman itu tidak diukur dengan keahlian parti tetapi amalannya. Kalau dia berpegang teguh pada pendiriannya, tidak salah dalam ISLAM.. asalkan pendirian itu tidak bertentangan dengan prinsip ISLAM. Betul ke dok dalam pakatan anwar tu adalah pakatan kebaikan? Yakin ke? Ada wahyu ke yang sahkan join pakatan korang tu dijamin diterima Allah? No ONE can say he can go to heaven melainkan yang telah disahkan oleh Rasul S.A.W.... Yang lain... hampeh lagi... tok guru pun belum tentu masuk syurga... jadi dok dlm pakatan tu belum tentu masuk syurga... dan tak semestinya dok diluar tidak diterima amalannya... mungkin yang diluar lebih baik dari yang dok canang sangat dia org tu baik...
Hanya Yang Maha Esa sahaja mengetahui....

Shabery Chik dah gila... mat rempit nak bagi rempit

Dua tiga hari lepas, aku baca satu kenyataan dalam media elektronik dan juga media cetak... Menteri Belia dan Sukan, Shabery chik nak bagi peluang untuk mat rempit @ setan jalanan untuk bermaharajalela dengan merempit @ rempit halal... Gila ka menteri ni? Dulu buat kerja gila dengan mencalarkan maruah sendiri dengan jenakanya dipentas ketika berdebat tanpa ilmu dengan anwar ibrahim. Sekarang buat kecoh lagi. Orang sudah tahap benci dengan setan setan tersebut, tapi menteri kita ni siap offer nak bagi dia org buat kerja gila. Seronok la dia org boleh tayang skill bangang... seterusnya menyusahkan polis untuk buat kawalan keselamatan, pengguna lain kerana tutup jalan, dan doktor serta jururawat yang terpaksa bertugas merawat mangkuk hayun yang cedera kerana rempit halal tu dan mcm-macam lagi la...
Inilah dinamakan menteri bangang...

Popular Posts

Official Google Blog

Humor @ xkcd.com