A journal written by orang kampung.. There is a place that you will never forget.... kampung


Tuesday, October 14, 2008

Zaid Ibrahim... Ahli politik dayus

Bila tidak berjaya, terus putus asa... Lepas tu duduk belakang tabir dok kutuk rakan serumah. Memang dasar pengecut. Kenapa nak bercakap dibelakang... di meja pena.. pada akhbar musuh. Bukankah sepatutnya lebih arif dalam soal undang-undang dan adab sopan kekeluargaan.

Walaupun mereka itu rakan baik, tapi, tidak semestinya segala rahsia dan segala kepincangan diperihalkan. Malah tidak sepatutnya memburukkan rakan serumah pada musuh yang hanya mencari kelemahan dan mempergunakan helah.

Zaid.. mungkin tidak sedar sudah menjadi musuh dalam selimut, duri dalam daging BN dan UMNO khususnya. Jika benar nak buat reformasi, mulakan dengan diri sendiri terlebih dahulu. Bukan sekadar menunding jari pada orang lain diatas kegagalan diri melaksanakan tugas diberi.

Sudahlah gagal laksanakan tugas, putus asa pula. Inikah rupanya pejuang bangsa, pejuang negara. Dimanakah maruah jika belum berperang sudah tewas di perjalanan? Buah Catur baru dimainkan, tapi bendera putih sudah didirikan. Sungguh memalukan. Sudahlah memalukan, cuba pula memalit sama lumpur pada rakan taulan. Hai... Hai... hai... keluh orang kampung...

No comments: