A journal written by orang kampung.. There is a place that you will never forget.... kampung


Wednesday, October 15, 2008

GERAKAN berat sebelah... Lian Hoe patut dihukum

oooo...apabila ketua umno bukit bendera suruh koh tsu koon dan ahli gerakan serta orang yang tersinggung dengan kata-katanya yang diputar-belitkan oleh akbar cina itu, semua menolak. Siap buat kenyataan dalam media cetak dan elektronik memberi penerangan mengenai kenyataan sebenarnya pun dia tetap dihukum. Malah kononya menjadi punca retaknya hubungan UMNO dan Gerakan di Pulau Pinang.

Tetapi, si Lian Hoe ini pula diberi peluang. Malah meminta orang yang tersinggung dengan kenyataannya yang tidak diputar-belitkan oleh akhbar dan ternyata menghina kaum bumiputera@melayu datang kepadanya meminta penjelasan.

Hmmm... ternyata Gerakan berat sebelah serta tidak adil. Mana janji Koh Tsu Koon untuk memperjuangkan parti yang tidak racist? Dasar penipu. Kenapa pihak lain berdiam diri? Tetapi bila yang terkena ialah UMNO, maka MIC dan Gerakan terus menerus mendesak dikenakan pelbagai tindakan dan mengugut tetapi bila ahli sendiri bercakap, semua berdiam diri. Adakah ini ADIL? Adakah ini baik untuk perhubungan 2 hala? Ini seperti perhubungan 1 hala... Patutlah Gerakan kalah teruk... malah Koh Tsu Koon pun kalah... sudah dasar penipu.. ditempat sendiri pun orang tak percaya...

No comments: