A journal written by orang kampung.. There is a place that you will never forget.... kampung


Tuesday, October 14, 2008

Gerakan patut gantung Lian Hoe...

Kalau si Ahmad dari Bukit Bendera kena gantung dalam UMNO, maka Lian Hoe juga kena gantung sebab mengeluarkan kenyataan seperti si Ahmad tu.

Kalau Lian Hoe tidak meminta maaf, maka si Ahmad juga tidak perlu minta maaf. Malah penggantungannya juga perlu ditarik balik oleh UMNO.

Macam mana ni Koh Tsu Koon. Tak kan takut kut. Dulu beriya sampai ugut keluar BN. Tapi sekarang orang sendiri keluarkan kenyataan berbaur perkauman dan menghina orang melayu. Sebagai orang melayu, saya merasa terhina dengan kenyataan Lian Hoe yang ternyata buta sejarah dan tidak baca sejarah dengan betul. Yang datang dari Nusantara tu ialah pedagang, parameswara, yang akhirnya menetap dikawasan ini dan berkahwin dengan orang tempatan. ORANG TEMPATAN. Maka Lian Hoe tidak layak keluarkan kenyataan begitu.

Biadap sungguh GERAKAN dan LIAN HOE sekarang ini. Koh Tsu Koon pula bagaikan pelakon opera cina yang hanya bermekap tebal tetapi tidak tahu memimpin dengan betul. Kalau Ahmad Bukit Bendera suruh minta maaf serta gesa kena tindakan sampai dah kena gantung keahlian, maka bila kok tsu koon nak ambil tindakan atas anak buah sendiri. Jangan cakap tak serupa bikin la...

No comments: