A journal written by orang kampung.. There is a place that you will never forget.... kampung


Thursday, April 08, 2010

BN pilih MIC .. kata najib semalam

Apa yang boleh dilihat dari sini... BN masih gagal memahami inspirari rakyat... Surat khabar dah cakap... Melayu 55%, Cina 20%++, India 12% SAHAJA... tetapi BN tetap nak pilih MIC. Sungguh tak logik. Sudahlah ketua MIC cukup bangang... belum apa-apa sudah cakap bagi pihak BN. Begitu samseng perangai samy ni. Patutlah kalah.
Yang pasti, andai BN menang pun majoritinya akan sedikit kerana ramai yang tidak berpuas hati kerana pemilihan calon MIC. Palanivel sudah 4 penggal duduk situ... habuk pun tarak... yang dibantu ialah masyarakat india... padahal sana majoritinya ialah melayu... kenapa tidak dibantu? orang situ sudah muak dengan MIC. Punca BN boleh menang dan yakin ialah kini PKR sedang dalam krisis.
Tapi aku tetap berharap BN kalah. Bukan kerana aku penyokong Pakatan Rakyat... tetapi kerana aku rasa perlunya perubahan untuk membela nasib melayu yang selama ini tidak terbela dibawah jagaan MIC. Supaya ini menjadi pengajaran pada BN agar memilih orang yang disukai rakyat, bukan disukai oleh gang-gang dalam BN sahaja. Dan supaya MIC (terutamanya samy) tahu bahawa orang sudah benci dengan MIC terutamanya yang dah tua mcm samy dan palanivel yang selama ini gagal berfungsi bukan sahaja untuk orang melayu, malah pada kaum india sendiri.

No comments: