A journal written by orang kampung.. There is a place that you will never forget.... kampung


Monday, April 19, 2010

Apco Worldwide disumpah... Dunhill? Malboro? Salem? Nokia? DLL Apa cerita?

Kelakar bila lihat orang-orang yg berakal pendek, yang kononnya begitu kuat ISLAMnya, yg semuanya kononnya kaki Masjid dan Surau... Kelakar melihat mereka ini baling telur busuk dan kasut yang sedikit sebanyak membuatkan keadaan sekeliling rumah Allah berbau 'harum'. Kelakar melihatkan mereka melontarkan kemarahan mereka pada tulisan dan papan yang tidak memberi sebarang makna.
Dan kelakaran itu makin bertambah apabila melihat mereka yang begitu benci pada syarikat Apco yang dikatakan ada kaitan dengan yahudi tetapi kemudian mereka bersekongkol pula dengan rakan yahudi lain. Nun jauh disana, selepas penat melontar telur dan menjerit, mereka mula memberi sumbangan pada negara yang mereka benci. Dunhill, Malboro, Salem, dan seangkatan dinyalakan dan dihisap semahunya bagi melepaskan lelah menjerit. Ada sebahagian menelefon rakan-rakan memberi khabar gembira betapa mereka terlibat sama dalam perjuangan menentang yahudi, dan kelak tidak akan dipersoalkan oleh Allah. Namun mereka gunakan alat yang dikeluarkan oleh yahudi.. Nokia, dan sebangsanya.
Selepas itu, mereka berkumpul dan ada yg singgah di kedai makanan segera yg terang-terang ada hubungan dengan yahudi. Kemudian pulang kerumah dan masih gunakan peralatan dan barang rumah yang sememangnya dihasilkan oleh syarikat berpaksikan yahudi. Kemudian, mereka melayari internet atau TV dan menonton cerita yang bertunjangkan yahudi. Kelakarnya mereka itu. Selepas marahkan yahudi, mereka kembali pada yahudi. Yang bersongkok, serban, dan berkopiah... sama sahaja... Dunhill, Malboro, Salem, dan lain-lain terus didampingi....

No comments: