A journal written by orang kampung.. There is a place that you will never forget.... kampung


Monday, December 14, 2009

BTN... rasis ke?

Aku dah attend 6 kursus... 4 BTN dan 2 ala-ala BTN... Semua ... aku ulang.. SEMUA tidak ada modul yang dikatakan rasis oleh pakatan pembangkang ini.
Mungkin kerana dia orang ni takut sebab dia orang jadikan masa tazkirah dan ceramah agama untuk hentam kerajaan, jadi dia orang takut kerajaan jadikan BTN untuk buat pembetulan pada penyelewengan dia orang.
Aku tertarik tengok orang DAP tunjuk satu modul yang katanya rasis tu.. Tapi heran juga sebab modul yang katanya rasis tu cuma tulis perihal kejahatan pihak BRITISH... Hmm.. apa kena mengena BRITISH dengan rasis di malaysia? Maka, logiknya dikepala otak aku ni ialah, dia orang ni takut keburukan dan kejahatan dia orang disebarkan.. Dia orang tak kisah cakap pasal UMNO, MCA, dan MIC,... tetapi orang tak boleh cakap pasal PRM, PAS, dan DAP... inilah rupa musang berbulu ayam...
Aku nak suruh lah orang orang b******g ni list down apa modul yang dikatakan rasis tu? solat dan tazkirah dalam modul BTN untuk orang islam... tp orang bukan islam juga boleh hadir dengar (itu yg jurulatih selalu cakap.. sebab katanya... yang diceramah ialah hal-hal kerohanian dan keperibadian baik... tidak pula ada cakap pasal rasis)...
Aku percaya, orang orang tu semua tak boleh list down reason yg valid untuk kata BTN ni rasis. Semuanya politik punya pasal je...
Ada orang cakap, ada jurulatih yg rasis... itu jurulatih, bukan modul BTN... kalau benar dia rasis.. ckp je.. boleh tukar punya...

No comments: