A journal written by orang kampung.. There is a place that you will never forget.... kampung


Wednesday, May 06, 2009

Rempit + Bohsia = Keruntuhan Negara

Sejak dua menjak nie kisah dua puak yang ala-ala perangai haiwan semakin mendapat tempat di dalam media sama ada elektronik mahupun cetak. Malah, perangai mereka juga semakin menjadi-jadi terutamanya kerana mendapat sokongan para penerbit filem yang sekaligus mengiktirafkan sumbangan mereka dalam menaikkan jualan tiket pawagam.

Mangkuk hayun ni dah lama wujud, tetapi dulu sekadar berlumba di kawasan terpinggir dan sekadar amalkan seks bebas dikalangan group mereka sendiri... murahnya harga diri perempuan sekarang.... Tetapi, sejak akhir-akhir ini, bukan setakat berlumba, namakan apa jua aktiviti-aktiviti yang tidak sihat, semua mereka lakukan. Dari mencuri, merompak, merogol, minum arak, hingga ke tahap membunuh mereka sanggup lakukan. Dan apa yang lebih teruk ialah mereka ini 99% ialah MELAYU dan beragama ISLAM (pada kad pengenalan lah).

Dimana silapnya? Kenapa begini? Adakah silap kerajaan? Adakah silap pihak penguatkuasaan? Adakah silap pendidik? Adakah silap ibu bapa? Atau silap mereka sendiri yang mencari jalan mudah ke neraka?

InsyaAllah, akan saya huraikan berdasarkan pada pengamatan dan pemikiran saya yang biasa ini dan bagaimana kita boleh selesaikan isu ini. Cukup mudah, cuma antara hendak atau tidak sahaja.

No comments: