A journal written by orang kampung.. There is a place that you will never forget.... kampung


Tuesday, November 16, 2010

myMetro | Zaid sah tinggalkan PKR

myMetro | Zaid sah tinggalkan PKR

Kepada Zaid... sudah-sudahlah... tak payah nak tubuhkan parti baru.. cukuplah melayu kini terbahagi kepada 3 parti... sudahlah berlainan parti, hal melayu dan ISLAM pun tak sehaluan... apatah lagi kalau ada 4 parti yang ditunjangi orang Melayu... mahukah kita lihat kaum melayu dan warga MUSLIM di malaysia ini bercakaran? Siapa yang akan rugi dan siapa yang untung atas masalah ini? sendiri fikirlah.

Kepada PKR, terutamanya anwar dan azmin,... tak kan nak tunggu sampai semua orang kuat berundur baru nak nampak? Wan Azizah, cukuplah... berundur sahaja. Hand over to anwar.. ini tidak, jadi presiden tapi kuasa ditangan ketua umum yang bukan presiden. Paling kelakar, satu kapal ada dua nakhoda walaupun kedua-dua nakhoda dari keluarga yang sama, lantas menjadikan satu cerita jenaka kerana wan azizah ibarat presiden boneka (seperti mana kata mereka pada PM).

Kepada PAS... ingatlah... serban mungkin sama hijau, tapi hati didalam kita tak tahu. Duri dalam daging lebih bahaya dari singa didepan mata. Musuh dalam selimut ibarat gunting dalam lipatan, alpa seketika, luka kita kerananya. Jangan kerana mengejar matlamat, kita lupa pada halal haram dan budi bicara seorang MUSLIM.

Kepada orang MELAYU dan ISLAM... cukuplah kita bersengketa.. ayuh bersatu untuk warga MELAYU dan ISLAM khususnya.

No comments: